محتوا

قوانین و مقررات شرکت 

 

کلیه قوانین و مقررات شرکت کاریزماتیک مطابق بر آیین نامه وزارت صنعت،معدن و تجارت می باشد.
1 – تعاریف برخی اصطلاحات :

شرکت: منظور شرکت کاریزما تجارت یکتا با نام اختصاری کاریزماتیک می باشد که با دریافت پروانه کسب ونماد اعتماد بازاریابی شبکه ای شروع به کار نموده و فعال در زمینه بازاریابی شبکه ای و محصولات آن در رسته های آرایشی، بهداشتی، شوینده، غذایی و لوازم خانه و آشپزخانه می باشد.

خریدار:  فردی است که اجناس/کالاهایی را از سبد کالایی شرکت کاریزماتیک خریداری نماید. 

کالا: تمامی محصولاتی که در سبد کالایی شرکت قرار داشته و  قابل عرضه برای مشتریان نهایی می باشد.

فرم درخواست همکاری:  این فرم به منظور دریافت اطلاعات شخصی افرادی که مایل به همکاری با طرح درآمدزایی شرکت می باشند طراحی شده است.
    سایت شرکت: پایگاه اینترنتی رسمی شرکت بازاریابی شبکه ای کاریزماتجارت یکتابه آدرس www.karizmatikmlm.ir

نماینده فروش/ بازاریاب:  فردی است که با تکمیل فرم درخواست همکاری موافقت خود را با قوانین و مقررات فروش محصولات کاریزماتیک به روش بازاریابی شبکه ای تکمیل نموده و قصد فروش مستقیم کالاهای این شرکت  را دارد که در صورت تأیید شرکت آن فرد به عنوان نمایند فروش همکاری خود را با شرکت آغاز می نماید.
دفتر کار الکترونیکی : هر نمایند فروش از طریق شناسه و رمز عبوری که شرکت در اختیار ایشان قرار می دهد می تواند به فضایی که دفتر کار الکترونیکی نامیده می شود ، به منظور انجام تمامی فعالیت ها و کنترل و مدیریت امور مالی خود دسترسی داشته باشد. 
شناسه : کدی است منحصر به فرد که شرکت پس از قبول تقاضای همکاری یک شخص به عنوان نماینده فروش به وی اعطا می نماید. در غیر اینصورت نام کاربری ایشان تا زمان تکمیل مدارک غیر فعال خواهد شد.
• هر فرد فقط با یک کد ملی یا شناسه کاربری می تواند در سایت کاریزماتیک ثبت نام کرده و عضو بازاریابی شبکه ای کاریزماتیک شود.
• هیچ شخص حقیقی نمیتواند با عنوان نام مستعار در شرکت بازاریابی کند.
• هر فرد موظف است تصویر کارت ملی خود را به هنگام ثبت نام در سایت کاریزماتیک در قسمت دفتر کار قراردهد.
• هرفرد موظف است متن قرارداد همکاری با شرکت را از قسمت دفتر کار دانلود نموده وطی حداکثر30روز آن را امضاء وبرای شرکت ارسال نماید.
در غیر اینصورت نام کاربری برای ایشان تا زمان تکمیل مدارک غیر فعال خواهد شد.

سازمان فروش: 
هر گاه هر نماینده فروش به عنوان فروشنده کالایی را بفروشد و خریدار تمایل به بازاریابی کالا نماید،  آنگاه فروشنده به منظور افزایش حجم فروش میتواند خریدار کالا را که تمایل به کار بازار یابی دارد به شرکت به عنوان متقاضی همکاری معرفی نماید و شرکت  فردجدید را به عنوان نماینده فروش در گروه فروش فروشنده معرف در نظر گیرد. این مرحله می تواند درباره نماینده فروش جدید نیز انجام گیرد. 
2- الزامات عمومی متقاضیان برای عضویت در کاریزماتیک :
• بالغ و دارای حداقل  سن 18 سال تمام 
• دارای صلاحیت های عمومی برای کار باشد.
• در هنگام آغاز به کار و در طول مدت کار ممنوع المعامله نباشد.
•  چنانچه بازاریاب از نظرمراجع قانونی، یک فرد ممنوع المعامله و یا تحت پیگرد باشد، هر زمان که شرکت از این موضوع مطلع گردد، قرار داد را به صورت یکطرفه فسخ می نماید و دفتر کار اینترنتی وی تعلیق می گردد.
 

3- مشروح فرآیند مالی :
3-1  در صورتی  که هر یک از اعضاء سازمان فروش به مدت 3 ماه هیچ خریدی نداشته باشد به عنوان یک بازار یاب غیر فعال در نظر گرفته شده و همکاری با ایشان لغو میشود و همچنین دیگر به عنوان نماینده فروش یا بازاریاب شرکت محسوب نمی گردد. 
3-2  هرگونه مالیات بر درآمدهای همکاران فروش که توسط نهاد های ذیربط دولتی تعیین گردد بر کارمزد های ایشان اعمال شده و مبلغ آن کسر میگردد.
3-3 تمامی اعضاء باید نزد یکی از شعب بانک ملت دارای حساب باشند.
3-4 هر یک از اعضاء سازمان فروش جهت دریافت پورسانت ملزم به ارائه شماره حساب بانکی فقط به نام خودش می باشد.

3-5   همه پرداخت ها از طریق کارت بانک ملت صورت می پذیرد و قبل از تسویه کامل مبلغ سفارش از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی تحویل محصولات امکان پذیر نمی باشد.
3-6    هر فرد ملزم است در حفظ و نگهداری کارت کوشش نماید. شرکت هیچگونه مسئولیتی در صورت مفقود شدن و سو استفاده ازکارت شناسایی وکارت بانکی ندارد.
3-7  کارمزدهای بازاریابان از مبلغ کالا پرداخت می شود و مالیات بر ارزش افزوده و حمل و نقل شامل کارمزد نمی باشد.
3-8 هر گونه گزارش مالی موخر بر انجام عملیات بانکی و با درج کد رهگیری تراکنش در سیستم بانکی کشور انجام می گیرد .
3-9  شرکت متعهد می گردد پورسانت ها و پاداش های هر بازاریاب شبکه ای را تا پایان 7 روز اول کاری هر ماه شمسی به حساب بانکی شخصی بازاریاب واریز نماید.
• شایان توجه است که شرط  واجد صلاحیت شدن در یافت پورسانت نماینده برای نمایندگان فروش مبلغ یک میلیون ریال فروش شخصی در هرماه (بدون احتساب هزینه ارسال ) می باشد.
3-10  بازاریاب تنها می تواند بستگان نسبی و سببی درجه 1 خود را به عنوان وارث معرفی نماید.
3-11   شرکت انتقال جایگاه و منافع حاصل از آن را به وارث تا زمانی که وی گواهی انحصار وراثت را ارسال نکند، به رسمیت نمی شناسد و نمی پذیرد.
3-12  پس از دریافت گواهی انحصار وراثت و فرم ثبت نام توسط شرکت، وارث می تواند جایگاه شخص سابق و کلیه منافع منتج از آن را دریافت کند و وی متعهد به رعایت شرایط قرارداد و قوانین و مقررات بوده و موظف به انجام وظایف عضو سابق است.


4- حقوق و مقررات مربوط به نمایندگان فروش :
4-1 - هر نماینده فروش فقط حق معرفی و فروش کالاها و خدمات شرکت را دارد.
4-2 - نماینده فروش هیچ وکالتی از طرف شرکت نداشته و نمی تواند در رابطه با مذاکرات و عقد قرارداد ها خود را نماینده شرکت اعلام نماید مگر در موارد خاص از سوی شرکت برای ایشان مجوز رسمی صادر گردد.
4-3 - شرکت هیچ مسئولیتی در قبال ادعاهای واهی همکاران فروش ندارد و حق اقامه دعوی نسبت به ادعاهای مطروحه را برای خود محفوظ می داند.
4-4- نماینده فروش حق ندارد امتیاز خود را به شخص دیگری فروخته، واگذار یا منتقل نماید.
4-5 - بیان عناوین مستعار ، غیر حقیقی ، ناقص و نیز ذکر هر گونه شرح فعالیت برای شرکت خارج از موارد مندرج در اساسنامه ممنوع است.
4-6 - در آمد هر نماینده فروش صرفا با توجه به پلن درآمدزایی و فروش محصولات شرکت  تعیین می شود.
4-7-به هر نماینده فروش یک دفترکارالکترونیکی (اینترنتی) جهت فروش کالاهای شرکت تعلق می گیرد.
به منظور دسترسی به دفتر کار اینترنتی، به هر شخص نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده می شود. بدیهی است حفاظت از کلمه عبور به عهده ایشان می باشد و شرکت در رابطه با هر گونه عواقب ناشی از عدم رعایت این بند هیچ مسئولیتی ندارد.
4-8- هر نماینده فروش می‌بایست از فروشندگان تحت مدیریت خود حمایت و پشتیبانی نموده و آموزش و همکاری با آنها را به منظور اطمینان از صحت عملکردشان بر عهده گیرد. 
4-9- متقاضیان همکاری و نمایندگان فروش می باید اطلاعات شخصی (نام، نام خانوادگی،کد ملی، آدرس، کدپستی و ...) خود را هنگام ثبت نام بررسی نمایند تا از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری کنند. درج اطلاعات نادرست منجر به عدم پرداخت حق العمل و تعقیب شخص متخلف به عنوان کلاه بردارخواهد شد.
4-10 - چنانچه نماینده فروش یا متقاضی همکاری سعی در رسوخ یا دخالت در پایگاه اطلاعاتی یا هر بخشی از سیستم کامپیوتری شرکت و یا وب سایت نماید، حق عضویت وی فورا" لغو می گردد و می بایست تمامی خسارات وارده به شرکت را در این رابطه متقبل گردد..
4-11-شرکت بعد از بررسی تقاضای متقاضیان همکاری، بر مبنای استراتژی و قوانین خود حق قبول و یا رد پیشنهاد ایشان را برای خود محفوظ می دارد.
4-12- نماینده فروش می‌تواند داوطلبانه تقاضای فسخ قرارداد و اتمام ادامه همکاری با شرکت را نماید. انجام این امر با ارسال نامه الکترونیکی به شرکت امکان پذیر است. استعفای نماینده فروش تا حداکثر یک هفته پس از دریافت درخواست و احراز هویت قطعی وی توسط شرکت بررسی و قطعی خواهدشد.
4-13 - در شرکت حق عضویت یا هیچ گونه وجهی برای آغاز بازاریابی دریافت نمی شود و هر شخص میتواند کاملا رایگان و تنها به عنوان نماینده فروش مشغول به فعالیت و کسب درآمد شود .نماینده فروش حق فروش هیچکدام از کالاهای شرکت را به غیر از فروش مستقیم ندارد مگر در مواردی که از سوی شرکت فروش برخی کالاها در بازار سنتی مجاز اعلام شود.
4-14 - در صورت عدم رعایت هر یک از بند های فوق ، شرکت مجاز است تا به صورت یک جانبه همکاری خود را با فرد متخلف فسخ نماید.
5 -  شرایط توزیع و عودت کالا 
5-1 - روش خرید و پرداخت وجه کالا :
پرداخت به صورت آنلاین در سایت شرکت از طریق درگاه های بانک ملت ، پارسیان ،سامان و تجارت انجام می گیرد.
طبق اطلاعیه شماره 26 پایگاه اینترنتی کمیته نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای، چنانچه نماینده فروشی کالاهای خود را تا قبل از 30 ام ماه و پرداخت پورسانت به شرکت مرجوع کند 10 درصد از قیمت مصرف کننده کالای مرجوع شده کسر می گردد و مابقی به نماینده فروش بازگردانده می شود. چنانچه برگشت کالا بعد از 30 ام ماه و پرداخت پورسانت اتفاق بیفتد، علاوه بر کسر 10 درصد، پورسانت پرداخت شده نیز از مبلغ بازگردانده شده به نماینده فروش کسر می گردد.
کالا یا کالاهای مرجوع شده می بایست قابلیت فروش مجدد داشته باشد. در صورت هر گونه نقص یا استفاده کالا ، کالا باز پس گرفته نمی شود.
ارجاع کالا به به عهده مرجوع کننده خواهد بود. این امر از طریق مراجعه حضوری مرجوع کننده به انبار یا یکی از دفاتر شرکت و یا از طریق پست یا پیک امکان پذیر است و کلیه هزینه های ناشی از ارجاع به عهده مرجوع کننده است.
در صورت فسخ قرارداد بازاریاب، باز پس گرفتن محصولات فروخته شده (حداکثر طی 12ماه منتهی به تاریخ فسخ قرارداد) که قابل فروش مجدد است و استرداد مبلغ دریافتی کالای مرجوعی منهای هزینه ارسال و باز پس فرستادن کالا و سود خرده¬فروشی تعلق گرفته شده به بازاریاب از قیمت برای مصرف‏کننده و مالیات غیر قابل استرداد. 
تبصره- شرکت بازاریابی شبکه¬ای می‏تواند کمیسیون پرداخت شده در ازای فروش کالای مرجوعی را از کمیسیون بعدی بازاریابان سطوح  بالاتر کسر نماید.


5-2 - روش دریافت کالا:
• دریافت از طریق پست 
• پیک موتوری (فقط شهر تهران )

تبصره: کلیه کالاها فقط به خریدار و یا نماینده قانونی وی تحویل می گردد. همچنین در صورت نقص در کالا زمان تحویل، از پذیرفتن کالا خودداری شود. لذا پس از تحویل هیچگونه عذری مبنی بر نقص کالا از شما پذیرفته نمی شود.
3- 5 زمان دریافت کالا حداقل 2 روز و حد اکثر ظرف مدت 10 روز پس از خرید میباشد . 
4- 5 کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل نمایند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.
5 -5 عودت : از زمان ثبت دریافت کالا توسط  خریدار مدت 24 ساعت زمان جهت تعویض بدون قید و شرط و یا درخواست باز پس گیری وجود خواهد داشت .
تبصره1 : در صورت درخواست باز پس گیری مبالغ پرداخت شده بابت کارمزد بازاریابی کسر شده و مابقی مسترد میگردد. 
تبصره2 : در صورت استفاده کالا ، کالا باز پس گرفته نمی شود.
بند شش(6) ​: هرگونه مالیات بر ارزش افزوده که توسط نهاد های ذیربط دولتی تعیین گردد بر کالاهای شرکت اعمال شده و مبلغ آن از خریدار دریافت میگردد.

6- تبلیغ ، آموزش، اطلاع رسانی :
6-1- انجام هرگونه تبلیغ ، اطلاع رسانی ،مصاحبه به هر صورت اعم از مطبوعاتی ، اینترنتی (سایت ها و وبلاگ ها، انجمن های گفتگو و سایر موارد ) ، رادیو و تلویزیونی، نصب پوستر و بیلبورد ، توزیع تراکت و بروشور، برگزاری همایش عمومی و ... بدون دریافت موافقت قبلی و مجوز کتبی از شرکت ممنوع است. همچنین برای استفاده از نام و آرم تجاری شرکت جهت انجام موارد فوق به مجوز کتبی جداگانه از شرکت نیاز است.
6-2- نام شرکت ، آرم تجاری، بروشور، کاتالوگ، جزوات آموزشی، منابع و متون، منابع سمعی و بصری و یا سایر منابع، تحت حمایت قانون مولف بوده و حقوق تولید، نشر و مالکیت آن برای شرکت در سراسر جهان محفوظ است.
تبصره: عواقب هرگونه سوء استفاده و دخل و تصرف در جزوات آموزشی متوجه شخص خاطی می باشد و شرکت هیچگونه مسوولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
6-3 - تمامی اطلاعات مربوط به کالاها (نوع، وزن، تصاویر کامل ، قیمت ...) به طور کامل و صحیح در داخل پایگاه اینترنتی شرکت درج شده است.

6-4- در خصوص برگزاری جلسات در خارج از محل شعب
در خصوص برگزاری جلسات در خارج از محل شعب از قبیل اردوهای تفریحی ، دوره های آموزشی یا هر عنوان دیگر، شرکت هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و کلیه تبعات ناشی از انجام آن به عهده بازاریاب (نماینده فروش) خاطی است و شرکت با گرفتن تعهد کتبی ( از بازاریاب )، از خود رفع مسئولیت خواهد نمود.

6-5-شرکت صرفا مسئولیت محتوای فروش ارائه شده در وب سایت رسمی و جزوات  خود را می پذیرد و در صورتیکه بازاریاب با رائه 
اطلاعات غیر واقعی و یا آموزش نا صحیح موجبات ضرر و زیان شرکت و یا شخص ثالث( مصرف کننده، بازاریابان ، زیر مجموعه و ...)  اقدام نمائید شخصا مسئول جبران خسارت وارده خواهد بود.

 

 

  • 7- شرایط عمومی :
    7-1- شرکت تعهدی نسبت به پرداخت خسارات مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از تخلف همکاران فروش به خریداران را ندارد. موارد تخلف شامل موضوعات ذیل می‌باشد:
    اغفال خریدار به هر شکل و نوعی از جمله اطلاع رسانی نادرست در باره کالاها و خدمات شرکت 
    هر گونه اهمال در تهیه اطلاعات لازم و معرفی و ارائه موارد آموزشی و پشتیبانی
    انتساب القاب دولتی ویا غیر دولتی کاذب به مدیران شرکت در هنگام بازاریابی کالاها و خدمات شرکت
    کلیه موارد مربوط به گران فروشی و کم فروشی
    هر گونه تخطی از مفاد قرارداد

    7-2 - شرکت در پذیرش نماینده فروش به عنوان بازاریاب قبل از انجام امور بازاریابی مختار است و همچنین میتواند عضویت نماینده فروش را در هر زمان طبق صلاحدید لغو نماید.
    7-3--نماینده فروش فقط به عنوان بازاریاب مستقل برای شرکت بازاریابی میکند و کارمند شرکت نیست. لذا نماینده فروش نمیتواند ادعایی مبنی بر مخارج ، بیمه اجباری ، بیمه بیکاری حقوق ثابت پاداش یا عیدی و سنوات از شرکت بکند.
    7-4- نماینده فروش موظف است قبل ازانجام هر گونه بازریابی کلیه قوانین مربوط به بازاریابی شبکه ای را از شرکت مطالبه و پس از اجرای کامل قوانین نسبت به بازاریابی اقدام کند.
    7-5 - نماینده فروش حق ندارد هیچ گونه قراردادی را از طرف شرکت با هر شخص حقوقی و یا حقیقی امضاء نماید.
    7-6 - مجبور کردن هر شخص برای عضویت، بازاریابی و خرید از شرکت مطلقا ممنوع است. لذا در صورت آشکار شدن این مسئله شرکت نسبت به مسدود کردن شناسه نماینده فروش اقدام و ایشان را به مراجع ذیصلاح معرفی مینماید.
    7-7 - نماینده فروش حق ندارد هیچ گونه وجه نقدی را از مشتری یا بازاریابان گروه فروش خود درخواست نماید یا حسابی غیر از حساب شرکت برای واریز وجه کالا به بازرایابان یا مشتریان معرفی نماید. بدیهی است در صورت چنین تخلفی شناسه نماینده فروش مسدود و اقدامات قانونی علیه وی صورت میپذیرد.
    7-8- نماینده فروش مجوز دایر کردن نمایندگی بدون اخذ مجوز رسمی از شرکت را ندارد.
    7-9- نماینده فروش موظف است در محیط شرکت با پوشش کاملا مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران ظاهر شود و در صورت تناقض، شرکت از حضور وی در محیط شرکت جلوگیری مینماید.جلوگیری از هر گونه تجمع در خارج ازشعبه به استناد ماده 10 آیین نامه اجرایی تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی فعالیت های آموزشی بازاریابان بایست به دلیل نظارت و کنترل تجمع بازاریابان و محتویات آموزشی ارائه شده در داخل شعب و یا از طریق فضای مجازی صورت گیرد. .
    در قوانین و مقررات مذکور بیان شده شرکت در خصوص برگزاری جلسات در خارج از محل شعب از قبیل اردو های تفریحی و دوره های آموزشی و هر عنوان دیگر هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و کلیه تبعات انتظامی و قضایی ناشی از  انجام آن برعهده بازاریاب (نماینده فروش) خاطی است و شرکت با گرفتن تعهد کتبی از وی ازخود رفع مسئولیت خواهد نمود. لذا نمایندگان فروش می بایست پیش از برگزاری جلسات آموزشی جهت رزرو کلاس  با دفتر مرکزی هماهنگ نمایند.
  • 7-10 - هر گونه اغتشاش، فعالیت سیاسی و عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران در شرکت ممنوع بوده و در صورت مشاهده رعایت نکردن قوانین شناسه نماینده فروش مسدود و از حضور وی در شرکت و نمایندگی های شرکت برای مادام العمر جلوگیری به عمل خواهد آمد.
    7-11 - قانون فورس ماژور و حوادث غیر مترقبه برای شرکت برقرار است و پس از برطرف شدن عواقب حادثه و راه اندازی رسمی کار موافقت نامه پا برجا خواهد بود و در غیر این صورت کم لن یکن است و هیچ دیونی بر عهده شرکت نیست. 
    کلیه مفاد این موافقت نامه و توضیحات آن طبق مواد 10 و 190 قانون مدنی تنظیم گردیده است و میان شرکت و کلیه همکاران و خریداران جاری و لازم الاجرا است و هرگونه تخطی ازآن طبق قوانین حقوق تجارت الکترونیک ، قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط ومقررات شرکت رسیدگی خواهد شد.

logo-samandehi