محتوا

مصاحبه با مهندس سیدعلی طباطبایی مدیرعامل شرکت بازاریابی شبکه ای کاریزماتیک

شرکت بازاریابی شبکه ای کاریزماتیک از تاریخ 15 فروردین ماه 1395 با اخذ پروانه کسب ونماد اعتماد بازاریابی شبکه ای فعالیت خود را در این حوزه آغاز نمود. در زیر مصاحبه خبرنگار سرویس بازاریابی شبکه ای پیام امروز را با مدیرعامل این شرکت میخوانید.
لطفاً ضمن معرفی خودتان در مورد سوابق کاریتان نیز توضیح بفرمائید؟               

 سیدعلی طباطبائی هستم. تحصیلات تخصصی و حرفه ای خود را در زمینه مهندسی کامپیوتر و مدیریت کسب و کار(MBA) با گرایش بازاریابی گذرانده ام و در حال حاضر دانشپذیر سال دوم DBA با گرایش مارکتینگ می باشم.در طی 17 سال سابقه کاری 9 سال آن را در شرکت های تحت پوشش دولت درزمینه مدیریت فن آوری اطلاعات مشغول به کار بوده و افتخار خدمت گذاری را داشته ام. پس از آن در زمینه بازاریابی و فروش در شرکت های معتبر بازرگانی به عنوان مدیر ارشد همکاری داشته ام. در طی این سال ها با تاسیس یک شرکت بازرگانی اقداماتی در زمینه های صادرات و واردات به انجام رسانده ام. سوابق کاری اینجانب در شرکت تولیدی و بازرگانی سیلانه سبز در سمت های مختلفی از جمله مدیر برنامه ریزی و توسعه فروش و مدیر بازاریابی و امور مشتریان بوده و در حال حاضر معاون هلدینگ سیلانه سبز و مدیر عامل شرکت کاریزماتیک می باشم.

 فعالیت در حوزه بازاریابی شبکه ای را از چه زمانی آغاز کردید؟

پروانه کسب بازاریابی  شبکه ای کاریزماتیک  از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت معدن و تجارت در 15 فروردین سال جاری از مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شد.

 آقای مهندس طباطبائی لطفاً توضیحی درباره فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای برای خوانندگانی که در این حوزه اطلاعاتی ندارند بفرمائید. در واقع فعالیت اصلی این شرکت ها چیست؟

بازاریابی شبکه‌ای نوعی شیوهٔ فروش است که در آن شرکت ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود

در بازاریابی شبکه‌ای، بازاریاب‌ها بصورت تبلیغات کلامی اقدام به فروش محصولات  شرکت می نمایند.

شرکت بازاریابی شبکه ای به راحتی فضای کسب و کار را برای تمامی افراد از هر قشری خصوصا جوانانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و جویای کار هستند، یا همراه با تحصیل خود نیاز به یک کار پاره وقت دارند، مهیا می کنند و بهترین حالت برای حل این مشکل می باشند. بازاریاب شبکه ای هر زمانی که تمایل به انجام کار دارد می تواند به فعالیت  در این شرکت ها مبادرت نماید.

 

آموزش در شرکت های بازاریابی شبکه ای چگونه انجام می شود؟

سه سبک آموزش برای شرکت های بازاریابی شبکه ای نیاز می باشد:1-آموزش در بدو کار 2-آموزش در حین کار 3-آموزش تکمیلی

بزرگترین سرمایه گذاری شرکت کاریزمایتک بر روی آموزش های در حین کار و نیز تکمیلی معطوف می باشد. بر این اساس مجموعه ما از یک تیم مشاور که تحصیلکرده در مدیریت کسب و کار(MBA-DBA) با سابقه کار بالای 10 سال در زمینه بازاریابی شبکه ای بهره می برد و استراتژی های سازمان در زمینه فروش مستقیم با مشورت این تیم صورت می گیرد.

 

در مورد محصولات شرکت توضیح دهید. در حال حاضر چه محصولاتی دارید؟

تمامی محصولات شرکت مصرفی بوده و در حدود 600 قلم کالا در رسته های آرایشی بهداشتی، شوینده، مواد غذایی و لوازم خانه و آشپزخانه در سبد کالایی شرکت موجود می باشد. شایان ذکر اینکه یکی از استراتژی های اصلی شرکت توسعه محصولات مصرفی با کیفیت وقیمت مناسب در راستای  فراهم نمودن تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها و مصرف کنندگان گرامی می باشد.

 

در مورد ویژگی های پلن درآمدزایی شرکت بگوئید.

پلن درآمدزایی این شرکت دارای ویژگی های ذیل می باشد:

توزیع مناسب پورسانت وپاداش به نحوی که صرفا یک عده خاص عمده پاداش و پورسانت را بدست نیاورند.
هر فرد به اندازه تلاش واقعی درآمد بدست آورد.
ایجاد سطوح و پاداش های انگیزشی مناسب به نحوی که افراد با توجه به سبد کامل محصولات بتوانند به راحتی به آن دست پیدا کنند.
سادگی،فهم و درک پلن درآمدزایی
تناسب پلن درآمدزایی با سبد محصولات
طرح درآمدزایی شرکت بر مبنای حجم فروش بازاریابان می باشد تا اعضا شبکه بسته به تلاشی که می نمایند از این طرح بهره مند شوند.

 

به نظر شما یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یکی از ویژگی های یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق ئاشتن پلن درآمدی مناسب می باشد که در بالا توضیحات آن ارائه شد.

3 ازبارزترین ویژگی های یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق داشتن محصولات موفق در سبد کالایی شرکت می باشد.منظور از محصول موفق شامل:

شرکت بازاریابی شبکه ای تولید کننده/وارد کننده محصول نیز باشد.
یکی از ویژگی های مهم در محصول موفق، رقابتی بودن قیمت کالا است. صرف اینکه یک محصول در شرکت بازاریابی شبکه ای به خوبی به فروش می رسد، دلیل بر رقابتی بودن قیمت آن کالا نیست این موضوع یکی از خلاهای مهم در شرکت های بازاریابی شبکه ای ایران می باشد.یعنی سوء استفاده از قدرت شبکه جهت فروش کالاهای گران اما با کیفیت نابرابر با قیمت.
·         سبد کالایی شرکت بازاریابی شبکه ای نیاز مصرف کننده را برآورده نماید.
تنوع رسته ای مناسبی را داشته باشد که هر فرد در شرکت عضو شد، بتواند نیازهای بیشتری از خودش را از طریق سبد کالایی شرکت تامین کند.
تمایز در کیفیت محصولات به نحوی که باعث ایجاد انگیزش و ترغیب در خرید برای مصرف کننده باشد.اصل اخلاق مداری محصول یک امر بدیهی در صنعت فروش مستقیم جهان می باشد به طوریکه شرکت های بزرگ فروش مستقیم تمامی تلاش خود را در بکارگیری مواد گیاهی و طبیعی، ارگانیک بودن و غیر مضر برای محیط زیست در نظر می گیرند.
چه  برنامه هایی برای حمایت از مصرف کننده نهایی دارید؟
یکی از برنامه های مهم سازمان فراهم آوردن محصولات با کیفیت با قیمت مناسب برای ارتقاء شیوه زندگی به همراه سلامتی و  زیبایی می باشد.
از دیگر برنامه های مهم سازمان، برند سازی و فروش محصولات در رسته های مختلف همراه با تنوع کالایی و بسته بندی شکیل با برند شرکت کاریزماتیک می باشد.این مورد یکی از تخصص ها و حرفه ما است و در این راستا با یاری پروردگار اقامات مثبتی در صنعت فروش مستقیم اجرا خواهیم نمود.

چه توصیه ای برای افراد تازه وارد دارید؟
اعضاء تازه وارد بایستی بازاریابی شبکه ای را کسب و کار شخصی خو بداند و در کار خود دلسوز و مسئولاه برخورد نمایند.افراد بایستی بدانند که با کم به دیگرا است که خود رشد می کنند. برای موفقیت نیاز به تلاش مداوم می باشد و کسانی که در این صنعت به موفقیت می رسند که تلاش آنها پیاپی بوده و در این راه می بایست دوام بیاورند.

اعتماد به حامی یک نکته بسیار مهم است و بایستی به این نکته توجه داشته باشند که حامی شان همیشه یار و یاورشان خواهد بود.

چشم انداز کاریزماتیک برای پنج سال آینده چیست؟
کاریزماتیک در پنج سال آینده با یاری پروردگار پیشتاز صنعت فروش مستقیم در ایران خواهد بود و برنامه ریزی نموده ایم که یک برند خوش نام در صنعت بازاریابی شبکه ای باشیم


logo-samandehi